Le Chasseur de la Nuit (1993)

1 stem

Frankrijk
Familie / Avontuur

geregisseerd door Jacques Renard
met Cécile Bois, Stanislas Carré de Malberg en François Chattot

De twee adolescenten Amélie en Célestin hoeden hun schapen. Sinds hun kinderjaren zijn ze onafscheidelijk. Op een dag worden ze overvallen door een verschrikkelijk onweer en schuilen ze in de oude boerderij van de 'De Nachtjager'; volgens de overlevering moet dat leiden tot onheil. Herderinnetje Amélie maakt zich erna terecht zorgen over hun toekomst. Haar vriendje Célestin moet weldra naar de grote stad om een vak te leren. Dan is er ook Damien, de vader van het meisje, die helemaal niet van plan is de straatarme Célestin als toekomstige schoonzoon te accepteren.