Alaap (1977)

India
Drama / Muziek

geregisseerd door Hrishikesh Mukherjee
met Amitabh Bachchan, Rekha en Chhaya Devi

De weduwnaar en advocaat Triloki Prasad leeft een rijk leven in een klein stadje in India met zijn twee zonen Ashok, ook een advocaat en getrouwd met Geeta, en de vrijgezelle en werkloze Alok. Alok wil in de muziekwereld gaan, maar zijn vader wil dat hij ook een advocaat wordt en regelt voor hem een baan bij een advocatenkantoor. Alok echter brengt al zijn tijd door in de sloppenwijken bij de voormalige courtisane genaamd Sarju Bai Banaraswali. Als zijn vader hierachter komt, neemt hij drastische maatregelen om Alok tot inkeer te dwingen, zelfs al leidt dit tot de dood.