The Road (2011)

Filipijnen
Misdaad / Horror

geregisseerd door Yam Laranas
met Jacklyn Jose, John Regala en Marvin Agustin

Een twaalf jaar oude zaak wordt heropend wanneer drie kinderen vermist raken op een verlaten weg. Lopende het onderzoek worden en meer gruwelijke verhalen over verdwijningen en moorden ontdekt. Na meer dan twee decennia zullen de geheimen van deze 'spookweg' eindelijk onthuld worden...

NIet verkeerd.

In ieder geval weer een stuk beter dan Patient X. Toch mist de film uiteindelijk wat spanning en sfeer om écht goed te zijn. Het zat er nochthans wel in.

Waar Laranas wel in slaagt is om een lekker eigen sfeertje te creëren. Het acteerwerk mag dan nog steeds niet echt super zijn, visueel is het vaak echt de moeite. Er zitten een paar prachtige shots en scenes in, de editing had daarentegen wel iets strakker gekund. De soundtrack boeit ook wel. Nogal onderkoeld, maar niet consistent genoeg waardoor de film z'n sfeertje vaak niet vol kan aanhouden.

Verhaaltje is aardig opgebouwd, maar voor wat het is blijkt de film toch wat lang te duren. Een film als deze heeft doorgaans echt genoeg aan 90 minuten. De gore is verder wel oké, al had het voor mij zeker iets explicieter gemogen. De scares zijn van een ieder lager niveau, vaak veel lawaai maar niet al te veel effect.

Laranas maakt er een eigen filmpje van, wat ik geregeld best kon waarderen. Als geheel niet altijd even sterk, maar zeker de moeite voor mensen die eens buiten de bekende horrorterreinen willen kijken.

vond het een warrige film. Niet echt mijn ding in ieder geval. Saai en ik snapte er niet veel van. Jammer, want de film begon aardig. Totaal niet zo eng, als de trailer doet vermoeden. 0.5

Matige horror die soms erg goedkoop uitziet.

avatar van LOTR-lover
Ik wist niet wat ik kon verwachten maar werd toch wel blij verrast. Deze film laat zien dat je geen hoog budget nodig hebt om een vermakelijke horror/thriller te maken. Het is niet de meest angstaanjagende of spannende film die je ooit gezien hebt maar het kan er absoluut mee door. Vind het verhaal prima in elkaar zitten, al word er natuurlijk wel heel duidelijk geleend bij Psycho. Maar dat is de regisseur vergeven. Heb me prima vermaakt met The Road.