Une Cible dans le Dos (2011)

Frankrijk

geregisseerd door Bernard Uzan
met Alexandra Vandernoot, Bernard Le Coq en Jean-Louis Tribes

Christian, een gedesillusioneerde vijftiger, wil sterven en neemt een moordenaar aan om hier voor te zorgen. Dan maakt hij kennis met Mona en wordt verliefd op haar. Hij probeert zijn contract met de moordenaar te annuleren, maar het is te laat...

avatar van Darbie
Met een verrassend plot, helemaal niet slecht.

avatar van Darbie
'Volgens mij vaker gedaan...' ????

Stel me voor dat hetzelfde verhaaltje (op het ultieme slot na) best als zwarte komedie had kunnen worden uitgewerkt.
Maar dat is het niet. Het is een thriller, maar dan ene van eerder zachtere aard, met romantiek en interesses die het wat soepeler maken, zelfs een vleugje humor, maar goed opgebouwd en de spanning opvoerend, zoals het hoort.
Bernard Le Coq, heel dikwijls in Franse films een bijrol aangemeten, zet een puike vertolking neer van de moedeloze en vooral angstige man.
Keurige dialogen en in zijn geheel een best genietbare en niet te "zware" misdaad-TV-film.