• 8.355.841 stemmen

Une Cible dans le Dos (2011)

Drama | 90 minuten

Genre: Drama

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Bernard Le Coq

Met onder meer: Alexandra Vandernoot, Bernard Le Coq en Jean-Louis Tribes

IMDb beoordeling: 6,5 (32)

Oorspronkelijke taal: Portugees

Plot Une Cible dans le Dos

Christian, een gedesillusioneerde vijftiger, wil sterven en neemt een moordenaar aan om hier voor te zorgen. Dan maakt hij kennis met Mona en wordt verliefd op haar. Hij probeert zijn contract met de moordenaar te annuleren, maar het is te laat...

avatar van Darbie

Darbie

Met een verrassend plot, helemaal niet slecht.

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Verrassend plot? Volgens mij vaker gedaan....

avatar van Darbie

Darbie

'Volgens mij vaker gedaan...' ????

avatar van Movsin

Movsin

Stel me voor dat hetzelfde verhaaltje (op het ultieme slot na) best als zwarte komedie had kunnen worden uitgewerkt.

Maar dat is het niet. Het is een thriller, maar dan ene van eerder zachtere aard, met romantiek en interesses die het wat soepeler maken, zelfs een vleugje humor, maar goed opgebouwd en de spanning opvoerend, zoals het hoort.

Bernard Le Coq, heel dikwijls in Franse films een bijrol aangemeten, zet een puike vertolking neer van de moedeloze en vooral angstige man.

Keurige dialogen en in zijn geheel een best genietbare en niet te "zware" misdaad-TV-film.