The Sea Wolf (1930)

Romantiek

geregisseerd door Alfred Santell
met Milton Sills, Jane Keithley en Raymond Hackett

'Wolf' Larsen, de brute kapitein van het helleschip 'Ghost' probeert tevergeefs de aandacht te trekken van Lorna Marsh, een prostituee in de haven van Japan. Allen Rand, werkzaam op het schip van 'Death', de broer van Wolf, wordt gedwongen om op het schip van Wolf te komen werken als hulpje van de kok. Lorna volgt hem aan boord omdat ze verliefd is op Rand. In eerste instantie is Rand het doelwit van spot voor Wolf. Na een mislukte poging om een ander schip te kapen, redt Rand het leven van Wolf en verdient zo een promotie. Wolf probeert Lorna met geweld te verleiden en slaat Rand daarbij bewusteloos. Wolf dreigt te slagen in zijn poging, maar dan neemt Death de leiding over het schip over.