Spotkania W Mroku (1960)

Alternatieve titel: Encounters in the Dark

Polen / Oost-Duitsland

geregisseerd door Wanda Jakubowska
met Zofia Slaboszowska, Horst Drinda en Erich Franz

De Poolse pianiste Magdalena Novak is op tournee door West-Duitsland. Een van haar stopplaatsen is Eltheim, waar zij woonde tijdens de oorlog en er noodgedwongen als buitenlandse arbeidster moest werken. Twee mensen herinnert zij zich nog op een positieve manier en die zou ze graag terugzien: Steinlieb, een schoenenfabrikant, waarvoor zij vanwege zijn vriendelijkheid en zijn menselijke optreden speciale gevoelens ontwikkelde. En ook voorman Wenk, die voor Magdalena brood en medicijnen het concentratiekamp in smokkelde.