Wir Kaufen eine Feuerwehr (1970)

1 stem

Oost-Duitsland
Familie

geregisseerd door Hans Kratzert
met Erwin Geschonneck, Lars Pelschus en Friedel Nowack

De kleine Matti is eenzaam. Hij heeft geen speelkameraadjes en naar de kleuterschool kan hij volgens DDR-bepalingen ook niet gaan, omdat zijn moeder als gevolg van de pasgeboren tweeling immers thuis voor hem kan zorgen. Maar op een dag leert Matti de sympathieke meneer Clasen kennen. Hij neemt de jongen mee naar zijn garage, die voor de kleine Matti, met al zijn auto-onderdelen en gereedschappen, een echte speeltuin is. Als het kleine kereltje op een autokerkhof een afgedankte brandweerwagen ontdekt, koopt de welgestelde Clasen het voertuig.