Jack in the Box (2008)

Horror

geregisseerd door Frank Kerr
met Lynn Guerra, Nathaniel Sylva en Cassandra Waterman

Zes studenten, die op zoek zijn naar beroemdheid en geld, worden uitgenodigd voor een nieuwe reality show. Maar ze ontdekken al gauw dat ze zijn opgesloten en om hun leven moeten strijden in een dodelijke stoelendans. Het spel wordt geleid door Junior, een mismaakte seriemoordenaar met een vreselijk verleden. Hij heeft angstwekkend eenvoudige regels: je leeft als je zit, je sterft als je staat. Iedere tien minuten geeft het kinderliedje Pop goes the weasel het sein voor een nieuwe ronde en dan begint de wanhopige strijd tussen de gasten van Junior om een stoel te bemachtigen en hun leven te redden. De deelnemers worden één voor één geëlimineerd tot er nog maar één stoel over is… en de laatste speler in leven blijft.

avatar van Peterke!
Het enige wat je hoeft te verwachten is wat er gezegd wordt in de beschrijving van deze film. Het is een makkelijke goedkope film zonder echt veel schrikeffecten. Hier en daar ook erg voorspelbaar. Het acteerwerk is ook niet optimaal, maar het is wel leuk om te kijken. De stoelendans houdt de film spannend. Als je als kind ook stoelendans gespeeld hebt weet je al hoe spannend het is om op een stoel terrecht te komen als de muziek stopt. Als je leven er dan vanaf hangt is het natuurlijk extra spannend en tegelijk eng. Toch is het enge is deze film ver te zoeken. Al met al een leuk filmpje om eens gezellig te kijken.

dit is verruit de slechtste horrorfilm die ik ooit heb gezien. ik heb al veel horror gezien zelfs de latere saw delen, resident evil sequels, halloween 2 remake of excorsist 2 zijn meesterwerken tegenover deze film. er stond op dat die prijzen heeft gewonnen zeer domme waarschijnlijk. las de korte inhoud en dacht direct doe gewoon niet mee die gast kan niet iedereen pakken of sla alle stoelen kapot is spel ook gedaan, motivatie is er ook niet de link met de mensen wordt ook niet uitgediept en op het einde zeer emo. hij verdient zelfs geen half punt heb zo hard gelachen met deze film dat de buren kwamen vragen wat er was en dat is denk ik niet het opzet van deze film.

avatar van TomBroers
Een dodelijke stoelendans.... kan spannend worden.

En jack in the Box weet dat toch nog wel te doen, maar dat is dan ook wel het enige waar de film in slaagt, de acteerprestaties zijn niet al te best, gore krijgen we niet te zien, en het hoe en waarom blijkt ook niet al te duidelijk... Toch is er steeds weer dat deuntje wanneer iedereen weer de stoelendans moet gaan doen, en degene die niet zit het donker in moet, en dat zorgt toch voor de nodige spanning. De film is zeker niet zo slecht als hierboven geschreven staat, hij lag bij de media markt voor een goedkoop prijsje en dan is de film zeker te doen.

Geen hoogstandje, maar gewoon een leuke mee pakker binnen het genre. Het is weer eens wat anders en dat alleen al kan ik toejuichen! Daarom gewoon een voldoende voor deze film.

avatar van jeroentjuhhhhh
Verwaarloosbaar. Enige leuke was die Kurt Russell look-a-like inclusief 90's kapsel Verder een standaard mix van irritante characters, flauwe clichés en een sterk gebrek aan ballen.

avatar van Richard_Voorhees
Volgens mij zo'n beetje de enige Amerikaanse prent uit de "Horror Collection" serie van Bright Vision.
De film weet helaas niet zo te boeien. Ondanks dat men probeert om een spanning te creëren rondom het wegtikken van de tijd en het "een voor een" principe, lukt het niet om hier echt mee te overtuigen.
Het enige vermakelijke is de hierboven benoemde Kurt Russell look-a-like waar zelfs de vrouwen uit het gezelschap voor moeten oppassen.
Verder kan men zich afvragen hoe de onbekende moordenaar erin slaagt om 2 jaar op rij een persoon in leven te houden. Het lot dat de uiteindelijke hoofdpersoon moet ondergaan.
Niet echt geloofwaardig in dat opzicht.
Door de platheid van de personages ontbreekt de empathie ook volledig. Iets waar men toch op leek te hopen.
Een gemiste kans die wat te vaak vast blijft hangen in het standaard horror gezeik.