Five (2011)

Drama / Komedie

geregisseerd door Jennifer Aniston, Patty Jenkins, Alicia Keys, Demi Moore en Penelope Spheeris
met Patricia Clarkson, Rosario Dawson en Lyndsy Fonseca

'Five' gaat over de ervaringen van vijf verschillende families die te maken krijgen met borstkanker. In het eerste deel 'Charlotte' volgen we het jonge meisje Pearl in de jaren zestig. Haar moeder overlijdt aan de gevolgen van borstkanker. In deel twee volgen we Mia, die niet lang meer te leven heeft en de verschillende fasen van de ziekte doorstaat. In deel drie volgen we Cheyenna, een stripper, en haar man Tommy die voor de maffia werkt. Op een dag komt Cheyenna erachter dat ze borstkanker heeft en haar beide borsten verwijderd moeten worden. In het vierde deel ontmoet Lili haar moeder en zus voor een lunchafspraak. Haar moeder denkt dat ze goed nieuws heeft, maar in plaats daarvan vertelt ze haar moeder dat ze borstkanker heeft en een operatie moet ondergaan. In het laatste deel komt Pearl uit deel één weer aan bod, en zij inmiddels dokter is geworden.

avatar van morpheus2000
Mooie film met 5 verhalen over het krijgen van borstkanker en wat dat met je doet en met je familie. Vond zelf het verhaal van Mia de mindere van de 5, maar het is mooi om de rode draad die het personage van Jeanne Tripplehorn door de film heeft te volgen.
Verder is het wel geinig om de verschillende televisieserie-acteurs te ontdekken in deze film.

avatar van bladerunner2007
5 short-movies, met hetzelfde onderwerp, door 5 regiseurs in beeld gebracht.
Enigzins zwaar onderwerp, maar bijna luchtig gebracht.