Senza Ragione (1973)

Italië / Verenigd Koninkrijk
Actie / Misdaad

geregisseerd door Silvio Narizzano
met Franco Nero, Telly Savalas en Mark Lester

Na de overval op een Romeinse juwelier, kidnappen de jonge misdadigers een dertienjarige jongen, die ze later doden. De leider van de bende kruimeldieven doodt in een plotselinge vlaag van verstandsverbijstering ook een meisje dat deel uitmaakt van zijn eigen bende en dwingt de groep tot het plegen van gruwelijke en absurde misdaden.

avatar van CdeJ
Redelijke film,Telly Savalas (Kojak) speelt een over the top, niets ontziende crimineel.
Franco Nero is wat humaner.Verhaal stelt niet veel voor,een aaneenschakeling van gebeurtenissen,veelal met grof geweld.
Donkere scenes bijna niet te volgen,weinig belichting helaas,maar ligt ook aan de niet al te beste transfer van de dvd (Thug city Chronicles volume 1)
Maar voor het weinige geld zeker de aanschaf waard,omdat er een paar pareltjes op staan.