Jenseits der Morgenröte (1985)

Alternatieve titel: The Secret of the Black Dragon

Joegoslavië / Verenigde Staten / West-Duitsland / Finland / Nederland
Avontuur
360 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door Sigi Rothemund
met Julian Glover, Thomas Ohrner en Charles Brauer

Augsburg na de Dertigjarige Oorlog. Het handelshuis van Fugger raakt meer en meer in de problemen, omdat hun talrijke handelsschepen zijn gekaapt. De in Beijing gevestigde pater en jezuïet Pereira wordt daarom het voorstel gedaan om een nieuwe handelsroute naar China over land te zoeken. Onder leiding van Kilian von Roggenburg vertrekt een zevenkoppige expeditie, waaronder ook zijn zoon Wolff. Op weg naar het oosten wordt Wolff verliefd op de mooie Nadia, die behoort tot een groep kolonisten. Onverschrokken zoeken de avonturiers hun weg naar het verre China.