• 8.351.881 stemmen

Five Star Existence (2011)

Documentaire | 91 minuten
Nog geen stemmen

Genre: Documentaire

Alternatieve titels: Den Trådlösa Världen / Virtuaalinen Vapaus

Oorsprong: Finland / Zweden

Geregisseerd door: Sonja Lindén

IMDb beoordeling: 6,1 (26)

Oorspronkelijke taal: Fins

Plot Five Star Existence

Verrijkt technologie ons leven of perkt het onze vrijheid juist in? Dat is de vraag die Lindén aan de kaak stelt in haar film. Verschillende aspecten van de moderne informatiemaatschappij worden belicht en ter discussie gesteld. Sceptici worden naast voorstanders geplaatst zonder daar conclusies of oordelen aan te verbinden. De titel verwijst naar Songdo Ciy in Zuid-Korea, waar wordt gewerkt aan een "vijfsterrenbestaan" waarin je vanuit de metro je thermostaat kunt bijstellen en kinderen weer vrij op straat kunnen spelen; er hangen namelijk overal camera's die hen in de gaten houden.