Bicicleta, Cullera, Poma (2010)

Alternatieve titel: Bicycle, Spoon, Apple

Spanje
Documentaire

geregisseerd door Carles Bosch
met Pasqual Maragall, Suvarna Alladi en Fidel Bellmunt

Over de manier waarop de voormalige burgemeester van Barcelona en de voormalige Catalaanse president Pasqual Maragall en zijn familie omgaan met de ziekte van Alzheimer. In oktober 2007 werd bij Pasqual Maragall deze ziekte vastgesteld. Het was een zware slag voor de dynamische politicus en zijn familie. Maar eens daarvan bekomen, begon de charismatische Maragall een kruistocht tegen de ziekte. Hij liet zich daarbij van nabij volgen door cineast Carles Bosch. Deze registreerde met veel inlevingsvermogen en humor, intelligent en integer de ups en downs van de politicus, patiënt en pater familias Pasqual Maragall tijdens zijn strijd tegen de ziekte. Maar ook diens familieleden en dokters komen aan bod, én de algemene medische problematiek van Alzheimer.