• 8.482.514 stemmen

Osou! (1978)

Thriller / Erotiek | 72 minuten

Genre: Thriller / Erotiek

Alternatieve titels: Attacked! / 襲う!!

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Yasuharu Hasebe

Met onder meer: Yôko Azusa, Asami Ogawa en Kai Atō

IMDb beoordeling: 5,7 (80)

Oorspronkelijke taal: Japans

Plot Osou!

Een politieagente wordt verkracht door een vrachtwagenchauffeur met zwarte handschoenen. Ze doet geen aangifte en is er op uit zelf wraak te nemen op haar belager. Maar dan gebeurt hetzelfde weer, door dezelfde man. Haar mentaliteit draait om en de angst voor een nieuwe aanval houdt haar in de greep.

avatar van beavis

beavis

Recent zag ik vier pinku van Yasuharu Hasebe die allemaal met het 'gezellige' thema van verkrachting 'spelen'. Het moge duidelijk zijn dat dit geen films zijn voor een breed publiek, maar het is zeker ook geen Z-grade genre werk dat alleen voor de viezige oudere man gemaakt is. Eerder al zag ik "Assault! Jack the Ripper" en vond dat een zeer degelijk gemaakte, mooie, film die eerder in het psycho-sexuele horror/thriller hoekje te plaatsen is dan onder erotica. De eerstvolgende uit hetzelfde jaar, Rape!, sluit hier direct op aan. De latere films brengen meer variatie, vaak ook in de stijl van filmen, maar helaas is ook merkbaar dat de creatieve inpuls van het onderwerp tegen die tijd ook op begint te raken, om uiteindelijk bij Attacked! uit te komen wat toch echt wel gewoon een slechte film is eigenlijk.

Okasu! (1976) Alternatieve titel: Rape!

Reipu 25-ji: Bôkan (1977) Alternatieve titel: Rape! 13th Hour

Yaru! (1978) Alternatieve titel: Raping!

Osou! (1978) Alternatieve titel: Attacked!

Een beetje voortbordurend op de absurde extremen van Raping! wordt in deze film een politieagente het slachtoffer van een verkrachter, meerdere malen zelfs, en hij slaat ook in het politiebureau toe! Maar écht iets toevoegen aan de andere films doet het niet. Ook de psychologische verandering die de agente ondergaat (vooral teruggrijpend op het veel sterkere Rape!) is kort door de bocht en lijkt weinig geinspireerd. Wat deze film wél anders doet dan de andere films, helaas, is de boel allemaal nogal matig in beeld brengen, om niet te zeggen lelijk. Alleen het totaal bizarre uitgangpunt, dat bijzonder blijft, en een of twee losse scenes redden deze film van een héle lage score.