Zugverkehr Unregelmäßig (1951)

Oost-Duitsland

geregisseerd door Erich Freund
met Claus Holm, Inge Keller en Hanns Groth

Dankzij de hulp van zijn vriend Erich krijgt Jochen een baan als stationsupervisor bij de Berlijnse S-Bahn (stadstrein). Jochen had ooit de politieman Erich het leven gered. Sindsdien zijn zij vrienden en daarom helpt Erich hem, nadat Jochen zijn baan verloor. Maar als snel ondervindt hij dat zijn werk niet spannend genoeg is, hij voelt zich tot meer geroepen. Een geheim agente uit West-Berlijn werft hem aan om kleine sabotagedaden te plegen. Met het geld dat hij daarvoor krijgt, maakt hij indruk op Erichs vriendin Inge, die met hem verhuist naar West-Berlijn. Maar als ze weet krijgt dat er een grote aanslag gepland wordt, wendt ze zich tot haar ex-vriendje Erich.