Gyakushû! Sukeban Hantâzu: Jigoku no Kettô (2010)

Alternatieve titels: Yakuza-Busting Girls: Duel in Hell | Battle Girl versus Yakuza II: Duel in Hell | Yakuza Hunters 2: The Revenge Duel in Hell | 逆襲!スケ番☆ハンターズ 地獄の決闘

Japan
Actie

geregisseerd door Shin'ichi Okuda
met Asami, Naoki Kawano en Hitomi Miwa

Asami keert uitgeput terug van een lange training om Yakuza-jager te worden. Ze besluit haar oude meester op te zoeken, die een bar heeft. Maar de lokale Yakuza heeft het ingenomen met de hulp van de koelbloedige moordenaar Akira. Haar meester verbergt Asami samen met de eerste Yakuza-jager die er was, Miki. Wanneer de Yakuza de familie van Miki vermoordt, is het tijd voor wraak...

avatar van jeroentjuhhhhh
Iets minder dan het eerste deel, maar nog steeds bijzonder leuk. Misschien iets harder waardoor het minder authentiek aanvoelt. Story-wise bouwt het zich meer om het individu dan een 'bende' en dat voelt wel als een gemis. Asami is altijd genieten en absoluut mijn favoriete Japanse actrice van deze tijd.

Het eerste deel had nog anderhalf uur nodig, waar dit deel niet eens een uur en een kwartier vol krijgt. Niet erg, want zo zijn beide delen goed na elkaar te zien zonder het zat te raken.

Eigenwereld.nl - Review: Yakuza-Busting Girls

Leuk

avatar van Phantasm
Beter dan het eerste deel, gebeurt meer in, kijkt lekker weg.