Midzomernacht (2011)

Alternatieve titel: One Night Stand VI - Midzomernacht

Nederland

geregisseerd door Hiba Vink
met Marieke de Kleine, Rick Paul van Mulligen en Georgina Verbaan

In korte scènes, ontvouwt zich het verhaal van een groep bevriende dertigers, die zich voor hun jaarlijkse uitje een weekend op een Fries eilandje installeren en denken elkaar door en door te kennen. Ze gaan prat op hun vriendschap en hun jarenlange, onderlinge band. Maar nieuwkomer Meike ziet veel meer dan de vrienden vermoeden. Als de zon eindelijk onder is, zet zij vriendschap en relaties op scherp.

robertus65
Georgina bracht nog wat leven in de brouwerij in een vrij flauwe film.

avatar van Menno
Is het spel zo slecht omdat het scenario rammelt, of rammelt het scenario omdat er geen acteurs
meedoen?

avatar van BlueJudaskiss
Mooie film, maar te kort.

Georgina Verbaan laat nog maar weer eens zien hoe goed en ondergewaardeerd ze is als actrice, maar de motieven voor haar personage blijven toch op de oppervlakte. Net als dat de rest van de karakters nergens echt tot leven komen. Jammer, want de film deed me bij vlagen denken aan een serieuze film in de stijl van Woody Allen.

Mooi camerawerk ook! Maar voor de rest: te gewoontjes. Toch een aangenaam uurtje gehad.

Deze film had mogelijk beter kunnen zijn als hij langer had mogen wezen. Aan het verhaal en de acteurs lag het namelijk op zich niet. Maar het moest nu allemaal te snel afgeraffeld worden. Ik kan me voorstellen dat als je anderhalf uur naar deze ontknoping toe had gewerkt het een veel mooiere film had kunnen zijn. Of hij was zoals nu en je had de onderlinge verwerking en afloop van alle persoonlijkheden langer en beter kunnen uitwerken. Dan was het mogelijk ook een betere film geworden. Nu was het het allemaal net niet.

avatar van Gastel
Beetje een rommeltje deze film, en dat is jammer wat er had veel ingezeten.

Misschien ligt het door de te korte speelduur (waaraan een ONS film nou eenmaal uit moet voldoen) maar er wordt te veel informatie gepropt in deze film. Ieder karakter is op zich interessant genoeg om meer over te leren maar nergens gaat het echt de diepte in. Wat overblijft vormt een rommelig geheel waarin te veel gebeurt en je te weinig een band opbouwt met de hoofdrolspelers.

Erg jammer, hier had veel meer ingezeten.