• 8.353.959 stemmen

Genre: Mystery

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Jeroen Berkvens en Mark de Cloe

Met onder meer: Sylvia Hoeks, Robert de Hoog en Rifka Lodeizen

IMDb beoordeling: 5,7 (16)

Plot Life Is Beautiful

'Life is Beautiful' is een serie korte films van maximaal vijf minuten met elk een adagium van Erasmus als uitgangspunt. Erasmus verzamelde meer dan drieduizend adagia, zinnen die tot de verbeelding spreken en te denken geven. De wijze oneliners van filosoof Erasmus inspireerden de filmmakers Mark de Cloe en Jeroen Berkvens om 30 korte films te maken, deels fictief, en deels documentair. Zo zijn er een verhaal over mooie meisjes die in het openbaar lezen, gebroederlijke kalverliefdes, pratende bomen en de tocht van een rode koffer.

avatar van robertus65

robertus65

Twee uur lang naar zeer korte filmpjes kijken is erg lang, ze zijn simpelweg te kort om er iets van te maken. De veelal romantische filmpje vond ik zelf nog vaak leuk, de andere veel minder.

avatar van ILDIB

ILDIB

Ik zag er eentje van vandaag en wat een geweldig filmple was dat, pakte meteen.

avatar van Hannes791

Hannes791

minder dan de boy meets girl stories. Korte filmpjes waren okay, maar die documentaires tussendoor waren niet mijn ding.