The Virginian (1923)

Alternatieve titel: De Schrik der Veedieven

Western

geregisseerd door Tom Forman
met Kenneth Harlan, Florence Vidor en Russell Simpson

Molly Wood arriveert in een klein stadje in het westen om daar als lerares te gaan werken. 'The Virginian', voorman van een ranch, laat zijn oog op haar vallen en zweert dat zij eens van hem zal houden. Steve, de beste vriend van The Virginian, sluit zich aan bij de bende van Trampas en The Virginian betrapt hen op het stelen van vee. Hij geeft de opdracht zijn beste vriend op te hangen, maar het lukt Trampas om te ontsnappen en Thee Virginian in de rug te schieten. Molly verzorgt zijn wonden en wordt verliefd op hem, maar op hun trouwdag verschijnt Trampas ten tonele.