Egypt: What Lies Beneath (2011)

1 stem

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Louise Bray

We kennen ze allemaal, de mytische Egyptische monumenten zoals de Sfinx en de piramides van Gizeh. Maar volgens archeologe Dr. Sarah Parcak is alles was tot nu toe aan het licht is gebracht, maar een fractie van wat de Oude Egyptische beschaving heeft achtergelaten. Ze steunt daarbij op resultaten van baanbrekend satellietonderzoek dat door een combinatie van technologie en archeologie een verrassend beeld geeft van de architectonische rijkdom die zich nog onder het Egyptische woestijnoppervlak lijkt te bevinden.