• 8.296.810 stemmen

Oorspronkelijke taal: Hindi

Releasedatum: 2 februari 1995

Plot Bandit Queen

"Revenge was her reply."

Phoolan Devi groeit op als kind van een Indische familie uit de laagste caste komt en is veelvuldig slachtoffer van discriminatie en vernedering. Haar leven neemt een gruwelijke wending wanneer ze als elfjarige wordt uitgehuwelijkt aan een volwassen man. Op zeker moment weigert Phoolan zich neer te leggen bij de verschrikkingen die ze moet doorstaan en slaat ze op de vlucht. Ze sluit zich aan bij een groep bandieten die haar een gevoel van eigenwaarde geven. De bende haalt zich echter de haat op de hals van de machthebbers die er alles aan gelegen is om de tot volksheld uitgegroeiende Phoolan en de andere bendeleden definitief het zwijgen op te leggen.

image

avatar van LimeLou

LimeLou

• 2048 berichten

Geen reacties? Apart, lijkt me wel een fascinerende film. Heb 'm voor 3 euro gekocht.

avatar van smoozycat

smoozycat

ik vond het een indrukwekkende film. Geen saaie momenten. Ik heb genoten van deze film. Aanrader voor mensen die eens een bollywood film willen zioen,

avatar van Eibmoz

Eibmoz

Ben het helemaal met de vorige schrijver eens.

avatar van Movsin

Movsin

Drama, op historische feiten gesteund, dat het kaste-onderscheid in Indië benadrukt.

Rauw realistisch en met enkele keiharde scènes.

Naast het vele leed dat het hoofdersonage ondergaat en de ontzettende wraak als gevolg, is er ook oog voor het bijzondere landschap waar het gebeuren zich afspeelt en is de muziek best passend.

Eigenlijk stof voor een avonturenfilm die echter als dusdanig niet moet worden beleefd. Het blijft een echt gebeurd verhaal dat als film voor westers ogen mogelijks niet altijd toegankelijk of apprecieerbaar zal overkomen.

avatar van John Milton

John Milton

Pfff, wat een narigheid. JM kan wel wat hebben, maar hier werd ik wel bijzonder onvrolijk van.

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima drama dat goed in elkaar is gezet.