Wairudo 7 (2011)

Japan
Actie

geregisseerd door Eiichirô Hasumi
met Eita, Kyôko Fukada en Kippei Shiina

Om de stijgende misdaad en terroristische activiteiten in Japan tegen te gaan, autoriseert de nationale politie een geheime motorbende genaamd "Wild 7". De bonte mengeling van leden van de bende bestaat uit ex-criminelen, simpele misdadigers en ex-yakuza leden. De Wild 7 wordt er op uitgestuurd om criminelen uit te schakelen die de normale politie niets kan maken vanwege hun connecties met politici en sluwe advocaten.

Toffe actiefilm.

Maar het waren de veelvuldige links naar het werk van Oshii waar ik me vooral over verbaasde. Kleine hints en oppervlakkige dingen, qua tempo en sfeer heeft deze film absoluut niks van Oshii's werk, maar toch zijn er talrijke dingen die bijdragen aan de homage.

Kenji Kawai levert bijv een zeer typerende soundtrack, het zeppelin incident komt rechtstreeks uit Patlabor 2, de focus op politiek is Oshii ook niet vreemd. De aparte sectie die buiten de wet om opereert ... zelfs wat opvallende vis close-ups lijken een buiging te maken naar mijn favoriete regisseur. Gewoon iets téveel dingen om het nog toeval te noemen.

Verder een erg hippe, slicke en vlotte actiefilm. Weinig te vinden in Japan, van die rechtlijnige gunslinger filmpjes. Niet superhoogstaand, wél supervermakelijk. Voor fans van Returner denk ik.

4.0* en een uitgebreide review

ipman-99
"Fantastische Aziatische Actiefilm." ... " !!!

Fantastische Aziatische Actiefilm !!! Geweldige vette Actiefilm met een heerlijke 'hippe' montage en geweldig sterk camerawerk ! Mooie choreografie van al dat lekkers dat van ons scherm afspat !!! Echt geweldige vette vuurgevechten in een geweldig vet verhaal !

avatar van Pazmaster
Middelmatige film over 7 ex-criminelen die een motorbende vormen en criminaliteit en terrorisme bestrijden. De 7 hebben wel "coole" bijnamen maar de personages zijn eigenlijk maar vrij oppervlakkig. Er wordt niet veel mee gedaan. De actie valt nog mee maar blinkt nergens in uit. De muziek irriteerde me mateloos, constant hetzelfde flauwe deuntje. Niet bijzonder dus. 2,5 ster

avatar van bladerunner2007
Ik vond de film redelijk te doen, keek lekker weg voor een regenachtige zondagmiddag.
De manier van filmen: Lekker snel, leuke beeldsnedes, mooie close-ups.
Manier van acteren: ik ken de acteurs niet echt, maar vond het niet tegenvallen.
Speelduur, iets te lang.
Verhaallijn: Zoals aangegeven en het loopt natuurlijk ergens mis. Einde beetje slappe kant.

avatar van Turbodevil
Mooi om een keer te kijken maar niks bijzonders, de actie was ook wel wat minder dan verwacht.