• 8.481.588 stemmen

Miss Nymphet's Zap-In (1970)

Komedie / Erotiek | 76 minuten

Genre: Komedie / Erotiek

Geregisseerd door: Herschell Gordon Lewis

Met onder meer: Tony Mark en Luanne Roberts

IMDb beoordeling: 5,8 (92)

Plot Miss Nymphet's Zap-In

"You'll Laugh Your Pants Off! That's The Way We Filmed It!"

De film bestaat uit een verzameling korte verhalen. Onder meer de volgende verhalen passeren de revue: Een Franse gouvernante beschildert haar borsten. Een koppel heeft seks, maar wordt gefilmd en dit wordt uitgezonden in een verborgen camera programma. Een blanke jager wordt gevangen genomen door een groep Afrikaanse vrouwen en een vrouwelijke spion probeert een geheim wachtwoord te decoderen.

Audrey / Various

Miss Nymphet (onvermeld)

The Cannibal / Various Roles

Miss Carson / Various Roles

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 20090 berichten

Een vergeten nudie van HG Lewis en deze keer eens eentje die niet snel ging vervelen. We hebben hier een aaneenschakeling van korte sketches gaande van 10 seconden tot enkele minuten. De grote meerderheid van de grappen gaan over seks en naakt dus het blote borsten gehalte is erg hoog. Niet alle grapjes zijn even geslaagd en moeten soms binnen de tijdsgeest worden gezien. Het blijft uiteindelijk vrij braaf, nooit echt vulgair. Best wel vermakelijk.

Theunissen

Dit is pas mijn tweede film van regisseur Herschell Gordon Lewis (één van de grondleggers van de splatterfilm) en hij werd me aangeboden door alexspyforever, die hem gisteren heeft herzien. Een film kan je dit overigens niet noemen, want het zijn allemaal korte sketches (een erotische parodie op "Rowan & Martin's Laugh-In (TV Series 1967–1973)") welke je te zien krijgt gedurende circa 66 minuten en het zijn er ook nog zeer veel (ik heb ze niet geteld maar ik schat een stuk of 50) en meestal duren ze nog geen minuut, zoals de openingssketch die 50 seconden duurt en waarbij een vrouw (Cathy Adams) zich op straat uitkleedt (na 20 seconden zie je dan ook haar borsten en na 30 seconden haar billen) voor een man die een sigaret rookt (typisch jaren 70). Die humor daarbij zet gelijk de toon voor de andere sketches, want die was gewoon zeer flauw (zeg maar gerust slecht), want de man zegt dan op het einde tegen de vrouw:

"I can't give you an order right now, but thanks for showing me your line."

Andere sketches gaan o.a. over een vrouw (vooral een Aziatische vrouw) gespeeld door Fern Tom) bij een dokter, vrouwen die vrijen in bed met een man, vrouwen die vreemd gaan met één of meerdere mannen, een stekker en een stopcontact, over overvallers en inbrekers, over kannibalen, over een man die tegen betaling naar een piepshow kijkt, etc. Vaak spelen de sketches zich af in bed, maar ook zijn er sketches te zien bij de dokter, in het ziekenhuis, in de rechtszaal, in het oerwoud en op straat.

Ook zie je tussen de sketches door de cast regelmatig een soort van loopje / dansje (een "freeze frame") uitvoeren, waarbij ze op het einde steeds één woord zeggen zoals "Zap", zie je verder de roodharige vrouw Miss Nympet (Bambi Allen die helaas al in 1973 overleed op 34-jarige leeftijd) met twee vlechten die regelmatig in de camera praat en daarbij ook naakt (borsten en billen) te bewonderen is (haar vond ik ook de mooiste borsten hebben) en ook zie je regelmatig twee topless dansers (Julie Conners en Wendy Winders) tussendoor dansen op muziek, waarbij je dan een mop in beeld te zien krijg via tekst zoals:

"Hardcore pornography... Makes your core hard!"

En:

"The gingerbread man... Has dough nuts!"

Omdat de film natuurlijk uit 1970 stamt (is dus net iets ouder dan mij) oogt het natuurlijk allemaal oubollig en dat geldt eigenlijk ook voor de humor, die verder zeer flauw en slecht is en soms ook behoorlijk stereotype is. Zo zien we een donkere vrouw (en naderhand ook een donkere man) regelmatig in flauwe kannibalen sketches (waarbij dan in blanke man in een kookpot zit) en deze donkere vrouw (Loray White, aparte naam voor een donkere vrouw) zien we ook terug in andere sketches (ze ligt dan vooral in bed) en zegt dan o.a. tegen een blanke man waarmee ze het net gedaan heeft:

"And that Mr. Jones is just another definition of black power."

En in een andere sketch (waarbij ze weer met een blanke man in bed ligt) zegt ze:

"Well, Trader Horn. How do you like exploring in the African bush?"

Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat iemand hedendaags nog om deze flauwe sketches / humor kan lachen. Hoewel de film maar 66 minuten duurt, voelt het wel langdradig aan en dat komt door de vele sketches die eigenlijk allemaal flauw en bar slecht zijn. Na circa 20 minuten begon ik daarom al vooruit te spoelen op 1,5x en 2,0x snelheid (op beide snelheden kan je het praten wel nog horen, maar dan sneller).

Het enige wat ik leuk vond om te zien, was de enorme hoeveelheid naaktheid die zowat in elke minuut te zien was. Omdat de film uit de beginjaren 70 stamt is het wel allemaal braafjes. Zo zie je alleen borsten en billen en de schaamstreken worden netjes verborgen achter bijvoorbeeld een stoel of een been. De vrouwen zagen er ook niet onaardig uit (ze zijn ook allemaal puur natuur) en vrijwel iedereen is in verschillende sketches te zien. De één meer dan de andere. De cast vermaakt zich prima en dat is o.a. te zien tijdens hun loopje / dansje, waarbij velen op het einde steeds moeten glimlachen.

Hoewel je de twee topless dansers eigenlijk allen maar ziet dansen, vertellen ze op het einde nog een flauwe mop in de camera, namelijk:

"Do you know how to catch one of us topeless dancers? I'll tell you. With a booby trap."

Daarna zie je nog de roodharige vrouw praten in de camera (die daarna wordt opgetild door drie mannen) en zie je de cast hun laatste loopje / dansje uitvoeren, waarna de sketches zijn afgelopen. De sketches worden overigens vaak begeleidt met aanstekelijke muziek en de beeldkwaliteit is soms niet al te best (je ziet dan groene strepen door het beeld). Maar goed, dit is natuurlijk een lowbudget film die voor een appel en een ei is gemaakt.

Al met al zijn deze Komische / Erotische sketches van regisseur Herschell Gordon Lewis van een bedenkelijk niveau en ik me dan ook ook goed voorstellen dat deze film nauwelijks stemmer heeft (twee nu) en dat zal waarschijnlijk ook zo blijven. Dat komt misschien mede ook omdat de film niet te pindakazen is (althans ik kon hem nergens vinden) en je hem wel volledig kunt bekijken via een website (dat heeft nooit mijn voorkeur). Toch heb ik hem via een te pindakazen versie bekeken en daarvoor ben ik "alexspyforever" dankbaar voor