Ach Du Fröhliche (1995)

Duitsland

geregisseerd door Stefan Lukschy
met Harald Juhnke, Marijam Agischeva en Nicole Heesters

Als Felix (Harald Juhnke) weigert speelgoed-oorlogstuig en gewelddadige videospelletjes te verkopen, wordt hij bij warenhuis Ungerland, waar hij zijn hele leven al werkt, op staande voet ontslagen. Uit wraak berooft hij een dag later, verkleed als de kerstman, de kassa van zijn voormalige werkgever. Hij weet zich net op tijd uit de voeten te maken voor de politie en verstopt zich in de praktijk van een vrouwelijke psychiater, die net met vakantie is gegaan. De knappe, maar niet zo slimme assistente denkt dat Felix de plaatsvervanger van haar werkgeefster is. Er zit voor Felix niets anders op dan patiënten in therapie te nemen. Felix heeft veel succes, maar kan voor zichzelf zijn eigen problemen niet oplossen, totdat de hele aantrekkelijke weduwe Sybille (Marijam Agischeva) hem uit de brand helpt.