Soldier Girls (1981)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Nick Broomfield en Joan Churchill
met Gregory Abing, Clara Alves en Jackie Hall

Over het rekruteren en de harde opleiding van vrouwelijke soldaten in het Amerikaanse leger, van de meest hopeloze tot de fanatiekste gevallen. De eerste groep weet nauwelijks wat het inhoudt en ziet het als een manier om geld te kunnen verdienen; ze weten dan ook niet wat hen overkomt als de opleiding eenmaal begint. De tweede groep weet zich echter goed aan te passen en zijn zich bewust van het belang van de strenge regels en de harde trainingen.

Deze week regelmatig te zie op Holland Doc

Dank voor de tip!

Ik blijf erbij dat die zo genaamde instructors niet goed wijs zijn , alleen maar schreeuwen en dan nog die scene met die kip...