Jerusalem Countdown (2011)

geregisseerd door Harold Cronk
met David A.R. White, Anna Zielinski en Randy Travis

Wanneer er nucleaire wapens naar de Verenigde Staten worden gesmokkeld, wordt FBI-agent Shane Daughtry (David A.R. White) geconfronteerd met een onmogelijke taak: ze vinden voordat ze ontploffen. De klok tikt door en de enige mensen die kunnen helpen zijn een louche wapenhandelaar (Lee Majors), een voormalige Israëlische Mossad-agent (Stacey Keach) en de adjunct directeur van de CIA, Jack Thompson (Randy Travis).

avatar van badfans69
Trailer Link

avatar van madmax1
Als je echt geen film meer heb om te kijken , krijg je deze niet afgekeken ,vreselijke flop.

Voor de tweede keer in korte tijd word je een rad voor ogen gedraaid door een christelijke filmmaatschappij. Net als bij 'Courageous' (2011) wijst niets bij de korte omschrijving op de dvd op de eigenlijke doeleinden waarvoor deze film gemaakt is en waar je als kijker nooit voor zult kiezen (tenminste zo werkt het bij mij). Over deze geheime dienstthriller zelf: op zichzelf niet eens zo'n slecht verhaal, al zitten er hautaine, racistische, moralistische en conservatieve elementen (kijk uit voor moslimburen) en religieuze sentimenten in. Echter het uiteindelijke suggestieve motto slaat alles: bekeer je tot de ene ware christelijke god, pas als je tot hem bidt dan komt het goed, zeker als je een inwoner bent van de USA. De christelijke kerk moet duidelijk andere missie en zendingswegen inslaan, zeker na alle baby- en kinderverkrachtingen die hun leiders (minimaal) de laatste decennia op hun geweten hebben, maar of dit de juiste weg is???!!!
Net als 'Courageous' gaat ook deze dvd linea recta de prullenmand in.

avatar van Sankaman69
Pfoe, heb 'm afgekeken maar het kostte wat moeite!!
Werd een beetje moe van het christelijke gelul, dat was echt too much!!
Ik zeg, niet kijken als je nog niet gekeken hebt!!

De film gezien en maar afgekeken omdat ik dan minimaal het woord God en Jezus weer een aantal keer heb gehoord heb. Maar voor alle mensen die deze woorden niet in een film willen tegenkomen (waaronder ik zelf ook) zou ik aanraden om de film absoluut NIET te gaan kijken.

Ik wist niet dat een nucleaire dreiging voorkomen kan worden door ineens volbloed CHristen te worden.

Dus wees gewaarschuwd en besteed die 1 uur 24 aan betere zaken zoals, afwassen, strijken of de tuin.

Haha, dit ziet er echt rampzalig uit.

avatar van Petina
Haha, ik heb de film afgekeken en ik moet zeggen dat best wel te doen was. Dat gedoe met god viel best wel mee alleen op 1:15 uur wordt het een beetje te veel.
Acteren was ook wel aardig.

Voor een doordeweekse zondag issie niet onaardig.

Ik vind dit een goede film.
Het gaat over een serieuze dreiging van schurkenstaten als Iran.
Ook het belachelijke idee dat Europa ooit een wordt werd belicht.
Iran had nooit vrijgesteld mogen worden van de algemene boycot!
Dit land wordt bestuurd door gestoorde en oorlogszuchtige geestelijken!
Hier werd de V.S. bedreigd en aangevallen, maar 'de 'natte droom' van die geestelijken is om Israël van de kaart te vegen.
En dat houdt in dat het M.O. een grote barbecue zal worden en de
Arabieren die dan nog over blijven hebben 4 poten i.p.v. benen !