Mabul (2011)

Alternatieve titel: The Flood

Israël

geregisseerd door Guy Nattiv
met Yoav Rotman, Ronit Elkabetz en Lana Ettinger

Alles in het leven van Yoni is gecompliceerd. Hij is bijna 13, hoogbegaafd, maar fysiek onontwikkeld en hij worstelt dagelijks met het opgroeien. Hij wordt bijna een bar mitswa (een Joodse jongen die 13 wordt is dan verantwoordelijk onder de joodse wet). Yoni koopt stiekem een wondermiddeltje waar hij gespierd van zou worden, maar tot nu toe gebeurt er niks. Ook traint hij en doet hij oefeningen. Zijn nieuwe klasgenoten, die allemaal ouder zijn en twee koppen groter geven hem de bijnaam 'Helium" (vanwege zijn meisjesachtige onstabiele stem) en pesten hem zodra ze er de kans voor krijgen. Een week voor de belangrijke ceremonie keert zijn autistische 17-jarige broer Tomer terug naar huis. Het leven van het hele gezin komt daardoor op zijn kop te staan.

avatar van michielo77
Voor het grootste gedeelte van de film stond hij me eigenlijk niet zo aan. ... Echter ik leefde op tijdens de climax van de film. Op vreemde wijze was ik plotseling zeer geintereseerd in de afloop en die is gelukkig een stuk positiever dan de afloop van Zephir.

Mijn Review