The Golden Trail (1940)

Western

geregisseerd door Albert Herman
met Tex Ritter, Slim Andrews en Inna Gest

De bende van Ceegareet voert een waar schrikbewind en heeft controle over het stadje Boom Town. Geen enkele gouddelver die een beetje winst maakt is veilig voor de bende. Tex Roberts en zijn partner Slim Hunkafeller hebben een rijke ader aangeboord en zijn de volgende slachtoffers van de bende. De bendeleider, bang voor Roberts, probeert hem uit de weg te ruimen door een spoor te leggen waardoor het lijkt dat Roberts de bendeleider is. Sheriff Bat Toles trapt in het plan en arresteert Roberts. De bende is bang dat hij zal ontsnappen en wil zijn cel opblazen met behulp van dynamiet. Het plan slaagt maar gedeeltelijk. Tijdens de ontploffing wordt Roberts niet gedood, maar weet hij wel te ontsnappen.