Fire under the Snow  (2008)

Documentaire

geregisseerd door Makoto Sasa

In 1959 viel China het kleine, spirituele bergstaatje Tibet binnen en nam er veel monniken gevangen. Onder hen Palden Gyatso, die tijdens zijn drieëndertigjarige gevangenschap werd gemarteld en uitgehongerd. Hij kreeg onder meer kokend water over zijn lijf gegoten, werd naakt aan zijn voeten opgehangen en moest knielen in glassplinters. In 1992 werd hij vrijgelaten en vluchtte naar de stad Dharamsala in India, waar hij nu woont. In Fire under the Snow vertelt hij zijn levensverhaal van de eerste tot de laatste minuut, gecompleteerd met archiefbeelden en foto's in zwart-wit.