Guldhornene (2007)

Alternatieve titels: The Gold of Valhalla | The Golden Horns

Denemarken
Komedie / Familie

geregisseerd door Martin Schmidt
met Laura Østergaard Buhl, Lukas Schwarz Thorsteinsson en Clara Maria Bahamondes

Sofie, Jonas en Emma zijn zussen en broer en verhuizen naar Kopenhagen wanneer hun vader een baan krijgt bij het Nationale Museum. Op een dag verschijnen de oude Noorse goden Loki, Thor en Heimdal. Zij willen voorkomen dat de legendarische gouden hoorns van het museum in de handen van de verkeerde persoon vallen waardoor de mensheid zou uitsterven. De goddelijke krachten van de drie goden zijn echter niet zo efficiënt in deze moderne tijd, dus besluiten de drie kinderen de wereld te redden.