Aschenputtel (2010)

Duitsland
Familie / Fantasy

geregisseerd door Susanne Zanke
met Emilia Schüle, Max Felder en Simone Thomalla

Variant op het beroemde volkssprookje Assepoester van de gebroeders Grimm. In deze versie komt de prins Leonhard (Felder) undercover bij de stiefmoeder Therese (Thomalla) op bezoek, om haar dochter voor het bal uit te nodigen. Stiefdochter Assepoester (Schüle) wordt heimelijk verliefd op de diender en probeert ook op het feest te geraken...

Meneer Bungel
'Variant op het beroemde volkssprookje van de gebroeders Grimm'. Ter aanvulling: Klik.

Duitse variant op het beroemde "Assepoester" sprookje van de gebroeders Grimm en dan met wat kleine aanpassingen. Zo is er maar één stiefzus, maar die is in haar uppie nog veel vervelender dan de twee uit het sprookje. En Assepoester rijdt nu niet in een koets naar het bal, maar op een muis die in een prachtig paard verandert.

Deze Familie / Fantasy film is duidelijk een televisieproductie met een dito budget, wat bij een sprookje aardig schuurt. Emilia Schüle (een veelgevraagd tieneridool binnen haar landsgrenzen) is echter functioneel snoezig, dus bij de jonge doelgroep zal het verder worst zijn.