Winnie (2011)

Zuid-Afrika / Canada
Biografie / Drama

geregisseerd door Darrell Roodt
met Terrence Howard, Jennifer Hudson en Elias Koteas

De film volgt het leven van Winnie Mandela (Jennifer Hudson), de vrouw van de Zuid-Afrikaanse leider Nelson Mandela (Terrence Howard), vanaf haar ontmoeting met Nelson tot aan hoe ze het overleefd heeft in de tijd dat haar man gevangen zat en zij werd beschuldigd van wangedrag. Van de jaren '60 tot de jaren '80 werd Winnie Mandela alom bewonderd als een symbool van de anti-apartheidsstrijd in Zuid-Afrika. Ze kreeg te maken met harde represailles voor het geloof van haar man Neslon waarmee ze slechts 5 weken samenwoonde voor hij voor de eerste keer werd gevangen genomen. Tijdens de laatste jaren van de gevangenisstraf ontpopt ze zich als een vooraanstaand tegenstander van de blanke minderheidsregering.

avatar van jarno1975
En nog maar eens een nieuwe trailer (Youtube HD)
Release is ook bekend gemaakt: 6 sept. 2013.

Prima biografie over het leven van Winnie Mandela met een sensationele rol van Jennifer Hudson. De film laat haar goede punten zien maar ook haar meer duistere kant de scenes dat ze in de isoleer zat waren geniaal. Ook de rol van Mandela werd goed gespeeld door de toch al sympathieke Terrence Howard, verder ook leerzaam om meer te weten over het leven van deze strijdster . Al met een een zeer goede film die lekker weg kijkt.