Captain America (1944)

Alternatieve titel: Return of Captain America

Sciencefiction / Avontuur

geregisseerd door Elmer Clifton en John English
met Dick Purcell, Lorna Gray en Lionel Atwill

De Amerikaanse jurist en superheld Grant Gardner, alias ‘Captain America’, heeft de strijd aangebonden met zijn aartsvijand, die ‘The Scarab ‘ wordt genoemd. The Scarab, die zijn vijanden altijd vergiftigd, heeft van professor Dodge een geheim apparaat gestolen waarmee hij in staat is gebouwen te vernietigen door middel van geluidstrillingen. Captain America kan bij zijn strijd tegen The Scarab rekenen op de steun van zijn kittige en aantrekkelijke assistente Gail Richards.

avatar van Metalfist
Ik had hier nog nooit van gehoord, hoewel ik wel redelijk bekend ben met het werk van Marvel, maar blijkbaar is dit losjes gebaseerd op de bekende superheld en niet een film van Steve Rogers himself.

Het lijkt wel interessant.