ad

Oorsprong: Australië

Geregisseerd door: Craig Lahiff

Met onder meer: Jason Clarke, Emma Booth en David Lyons

Over Swerve

Colin strandt met autopech net buiten een klein dorp. Op dat moment rijden twee auto's frontaal tegen elkaar. In het fatale ongeluk is één van beide bestuurders op slag dood. Naast het lijk ontdekt Colin een koffer vol met geld. De overlevende bestuurder is een prachtige vrouw die zo snel mogelijk de plek des onheils wil verlaten. Colin besluit om het dorp in te gaan, de vrouw te helpen en de politie in te lichten. Maar dat blijkt pas het begin van zijn problemen te zijn.

image

avatar van vranque

vranque

aardig wegkijkertje waarbij je je niet hoeft te vervelen door een aaneenschakeling van gebeurtenissen. Maar om nu te zeggen dat dit doorsneeverhaal je rechtop in de stoel zet. Nee. Daar was het veel te mager voor en Emma Booth (die me doet denken aan een nederlands actrice waarvan de naam me ontschoten is, waarschijnlijk om dezelfde reden) doet het echt dramatisch slecht. De sfeer is verder best goed. De spanningsopbouw ook. Maar dan zakt het weg. Niets nieuws onder de zon.

avatar van popcorn en cola

popcorn en cola

Best een aardig verhaal, met iets wat leek op een verrassing op het einde. Leuk bedacht, zo hier en daar simpel uitgewerkt, maar voldoende boeiend voor 3 sterren.

Redelijke thriller met David Lyons ( ER) in de hoofdrol gewoon een aardige wegkijker voor een relaxte avond .

avatar van djkoelkast

djkoelkast

Ik vond er niet zo veel aan en het einde bevat een paar grote fouten:

De BMW van Colin werd zowat aan flarden geschoten, toch reed hij aan het einde weer doodleuk naar het hotel.

Het geld "vloeit" aan het einde, maar waarom deed het dat niet toen het al die tijd in zijn borstzak zat en hij in de zilvermijn een paar keer kopje onder ging?

1 en 2?

Oliveri

Op de een of andere manier deed deze film me denken aan de thriller U-Turn. Hij is best kijkbaar en er heerst ook een zekere spanning maar het is allemaal net niet in mijn ogen.

avatar van djkoelkast

djkoelkast

Spoilers...

Oliveri

Ja daar heb je wel een punt, met name die BMW

avatar van Noodless

Noodless

Zwakke film die op gebied van spanning en verhaal gewoon tekort schiet. Ook zitten er een aantal foutjes in de film die anderen hier al vermeld hebben.

De cast maakte geen goede indruk en het slot is heel zwak uitgewerkt. 4/10

avatar van SPT

SPT

Geen slechte film, en over het algemeen leuk om naar te kijken. Alleen, voor een Thriller was er wat mij betreft toch wat te weinig spanning. Verder vond ik de personages af en toe wel erg naief...

avatar van Charliez

Charliez

Lekker wegkijkende film met een broeierig sfeertje. Geen hoogvlieger maar zeker leuk genoeg om af te kijken!

avatar van schumacher

schumacher

Leuk filmpje, alleen het aller einde in die cafe en met die schoon madam kon beter.

3 sterren vanwege het lekker wegkijken en de schoon madam.

avatar van Petina

Petina

Wat is een schoon madam. Of bedoel je een schoonmoeder? Of een lekker wijf?

avatar van bjerik76

bjerik76

De muziek vond ik zeer komisch, paste helemaal niet bij een thriller.

Het maakte het allemaal maar een rare film, viel erg tegen.

U-turn is veel beter.

avatar van AllesIsZen

AllesIsZen

Petina schreef:

Wat is een schoon madam. Of bedoel je een schoonmoeder? Of een lekker wijf?

"schoon madam" is idd Vlaams voor "lekker wijf". Schoon=Mooi ; Madam=Vrouw

Ik vond de film beter dan de meesten hier. Mss lag het aan het moment, mss lag het aan het feit dat ik geen hoge verwachtingen had en er gewoon op los keek. Ik vond het goed, punt!

avatar van kuiponok

kuiponok

Redelijke film, maar zoals eerder vermeld inderdaad een paar vreemde missers.

Desalniettemin toch goed voor een avondje, nou ja, ruim een uur, vermaak.

En Emma Booth mag er ook wel zijn

avatar van mixmaster

mixmaster

heerlijke film die makkelijk wegkijkt , een leuk verhaal en goed acteerwerk.

de vaart blijft er goed in en vervelend word het nooit.

ik heb me prima vermaakt met deze film.

avatar van Decec

Decec

Een goede misdaad/drama/thriller film...

Spannend verhaal...

Prima acteerwerk...

Perfect achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Heerlijk genoten...

Theunissen

Zeker geen topper deze film, maar als tussendoortje wel een zeer vermakelijke thriller die zich lekker wegkeek vanwege de vele fraaie Australische omgevingsbeelden en natuurlijk ook de fraaie Emma Booth (die het ook aardig deed). Het verhaal zit aardig in elkaar en is ook redelijk boeiend (er heerst ook een lekker broeierig sfeertje). Omdat de film amper 90 minuten duurt, er best veel gebeurt en de vaart best hoog is, verveeld hij eigenlijk nergens.

avatar van Norman Mailer

Norman Mailer

Een film waarin de hoofdpersonen veelvuldig volkómen onlogische beslissingen nemen, wordt op een zeker moment wat vervelend om naar te kijken.

Swerve vult dit nog aan met legio onwaarschijnlijkheden, of – nog erger – stompzinnige fouten.

En alhoewel Swerve een aardige sfeer ademt waarin niets is wat het lijkt, kabbelt het rustig richting deceptie: alles is gewoon wat het lijkt – en omgekeerd.

avatar van oemoemenoe

oemoemenoe

heel erg slecht

Tja, wat moet ik ervan zeggen? Geen onaardige film, maar wel enorm veel fouten en plotgaten. Er klopt echt helemaal niks van De hoofdrolspeler David Lyons, heerlijke vent, niks mis mee, maar die andere twee...vooral de dame, geen acteertalent en haar filmman, wat een eikel.

Ik heb hem afgekeken omdat ik wel nieuwsgierig was naar het einde, maar dat was bedroevend slecht en sloeg nergens op.

avatar van Boenga

Boenga

• 2027 berichten

Charliez schreef:

Lekker wegkijkende film met een broeierig sfeertje...

...de eerste helft.

Daarna verdwijnt de spanning die langzaam werd opgebouwd beetje bij beetje ten koste van overbodige en onzinnige actie (de politieagent die van een brug op een rijdende trein springt: fijne 007-humor, hier gewoon belachelijk.).

Dat is bijzonder jammer, vooral omdat dat Aussie sfeertje mee verdwijnt.

En zo zette ik, ondanks de fijne start, na 87 minuten toch een beetje ontgoocheld de dvd-speler af...

avatar van Onceuponanytime

Onceuponanytime

Flauw misdaadverhaaltje en de personages voldoen niet aan de verwachtingen...