Agostino (1962)

Italië

geregisseerd door Mauro Bolognini
met Paolo Colombo, Ingrid Thulin en John Saxon

Een jonge moeder gaat met Agostino, haar zoon, op vakantie naar Venetië. De moeder is een mooie, rijke weduwe die al snel de aandacht trekt van de plaatselijke gigolo's. Ze begint steeds minder aandacht te geven aan Agostino en om die redenen komt Agostino terecht bij een groepje rondzwervende jongeren.

avatar van Darbie
Een film die begint met pianoklanken van Erik Satie kan nooit verkeerd zijn !

Opgenomen op verscheidene locatie's in en rondom Venetië (meer dan een halve eeuw geleden) en gefilmd in prachtig -veelal helder- zwart/wit, behalve een lust voor het oog, een mooie en - zeker gezien de tijd waarin het zich afspeelt- ook een bijzondere film.