L'Uomo Più Velenoso del Cobra (1971)

Alternatieve titels: Human Cobras | Cobras Humanas | Target: Murder

Spanje / Italië
Misdaad

geregisseerd door Bitto Albertini
met George Ardisson, Erika Blanc en Alberto de Mendoza

Wanneer Johnny Garden vermoord wordt, gaan zijn verloofde Leslie en zijn broer Tony naar New York en vervolgens Nairobi om uit te zoeken wat er gebeurd is. In Nairobi ziet Tony een schim die op Johnny lijkt en treffen ze een meisje, die zich eerder voorstelde als een vriendin van Johnny, dood in Tony's hotelkamer. Ze besluiten zich van haar lichaam te ontdoen.

avatar van Mac Hammer Fan
Mya Communications heeft deze giallo uitgebracht op DVD.

avatar van Mac Hammer Fan
Ik heb de DVD gekocht. De film duurt 95 minuten en geen 86 zoals de IMDb vermeldt. Het is geen hoogvlieger in zijn genre, maar blijft toch nog boeien. Opnieuw een matige release als je kijkt naar de beeldkwaliteit, zeker als je met de prijs rekening houdt. Het formaat is 4:3 in plaats van 16:9 en sporadisch merk je witte vlekken in de print. De originele ratio is zelfs 2.35:1, dus er gaat nogal wat beeldinfo verloren. Er zijn ook enkele foutjes met de subtitles, bvb eens dat ze niet verdwijnen na een dialoog. De kleuren zijn redelijk goed, maar de scherpte kan nog beter. Mya brengt beslist interessante films uit, maar ze verzorgen deze niet zoals Mondo Macabro, die vaak inferieure prenten in een heel mooi kleedje steken.

avatar van perceived
Redelijk brak geschoten, trage en nauwelijks boeiende Italo. De soundtrack werkt allerminst sfeerverhogend. Wat een zooi.