Alias the Deacon (1940)

Alternatieve titel: The Hillbilly Deacon

Komedie / Avontuur

geregisseerd door Christy Cabanne
met Bob Burns, Mischa Auer en Peggy Moran

De Amerikaan Deke Caswell is een rondtrekkende gokker en oplichter met een filosofische aanleg. Wanneer hij in een klein stadje in het zuiden arriveert, wordt Deke aangezien als de nieuwe diaken van de stad. Deke besluit de rol van diaken te spelen in de hoop via die taak de lokale bevolking van hun zuur verdiende dollars af te helpen. Maar al snel krijgt Deke gewetenswroeging, mede door zijn goede contacten met de jonge vrachtwagenchauffeur Johnny Sloan en de liftster Phyllis, die een geheime en een door de kerk niet geaccepteerde relatie hebben.