Texas Stagecoach (1940)

Alternatieve titel: Two Roads

Western

geregisseerd door Joseph H. Lewis
met Charles Starrett, Iris Meredith en Bob Nolan

In Ludlow, Texas, runnen Larry Kincaid en zijn vader Jim een postkoetslijn. Larry en Jim zijn goed bevriend met Joan Harper en haar broer Bob, ondanks dat ze concurrenten van elkaar zijn. John Appleby, een kwaadaardige bankier uit Ludlow, huurt de gunfighter Shoshone Larsen met enige handlangers in om beide eigenaren van de postkoetslijnen tegen elkaar uit te spelen. Aangezien er goud is gevonden bij het naburige en snelgroeiende stadje Kingman, wil Appleby een weg aan leggen tussen Ludlow en Kingman en die in eigen beheer hebben. Larsen doet zich voor als Larry Kincaid en steelt de paarden van de Harpers. Larry wil zijn naam zuiveren en hij weet enkele handlangers van Larsen uit te schakelen. Bij een wraakactie van Larsen raakt Jim Kincaid gewond. Ondertussen dreigen door de acties van Larsen de Harpers failliet te gaan en lijkt Appleby’s plan te slagen.