Fort Osage (1952)

Western

geregisseerd door Lesley Selander
met Rod Cameron, Jane Nigh en Morris Ankrum

Fort Osage, Missouri. De scout Tim Clay gaat akkoord om een karavaan met kolonisten door het indianengebied naar Californië, waar goud gevonden is, te leiden. Clay weet, dat hij een hoop problemen kan verwachten door de criminele activiteiten van Arthur Pickett, zijn dochter Ann en George Keane. Hun activiteiten verstoren het vredesverdrag van de blanken met de indianen. De Picketts en Keane bedriegen elkaar echter en Clay mag hopen, dat ze zo druk zijn met elkaar, dat ze geen tijd hebben de indianen tegen de blanken op te hitsen en hij de kolonisten veilig door het gebied van de indianen kan lootsen.