• 10.549 nieuwsartikelen

Western | 68 minuten

Genre: Western

Geregisseerd door: Joseph Kane

Met onder meer: Roy Rogers, Smiley Burnette en John Carradine

IMDb beoordeling: 6,2 (175)

Gesproken taal: Engels

Plot Silver Spurs

"Hear Roy Sing: Springtime in the Rockies - Tumbling Tumbleweeds - and 4 other grand hits"

Roy Rogers' vrijgezelle werkgever Jerry Johnson heeft een zeer grote ranch geërfd, maar het testament zegt dat hij deze ranch niet mag verkopen. Alleen de weduwe van Johnson zou dat mogen als hij mocht komen te overlijden. Lucky Miller wil de controle over de ranch krijgen en hij laat een jonge vrouw naar het Westen komen om met Jerry Johnson te trouwen. Na de huwelijksvoltrekking laat Miller Johnson door zijn handlanger doden. Roy Rogers was in de buurt van deze moord en hij wordt als dader gezien en gearresteerd.

logo tmdbimage

Steve Corlan

Judge Pebble

avatar van Barfly

Barfly

Een redelijke Roy Rogers met gelukkig maar één nummer gekweel er in. Ok, op het einde nog één, maar dan is de film al afgelopen en hoefde ik die niet mee te nemen.

Ik hou van westerns, maar van country- en western muziek en bijbehorend uiterlijk... daar kan ik alleen om gniffelen. De kleding van de gehele cast valt alleszins mee, maar Rogers zelf ziet er net zo uit als de gemiddelde Nederlandse line-danser op zijn dansavondje uit. Niet om serieus te nemen. Ook zijn netjes opgemaakte paard ontkomt niet aan de toen heersende gedachte dat de held er netjes uit moest zien. De leuke pakjes van de dames mogen tenslotte niet contrasteren.

Buiten het nogal verwijfde uiterlijk van sommige verschijningen (ook de Pioneers ontbreken uiteraard niet) is dit een niet opzienbarende b-western. De stunts, vooral op het einde te vinden, zien er prima uit.

Zijn films zien er wat beter uit dan dat van de concurrenten in die tijd, maar Rogers zelf vind ik maar een halve zachte, om eerlijk te zijn. De term 'gaylord' komt om de één of andere reden naar boven.

Sidekick Burnette is weer zo'n halve zool waar de kinderen zich vroeger een kriek om lachten, maar die figuren moet je maar bij nemen... ook dat hoorde toen zo in b-westerns.