Encuentro en el Abiso (1979)

Alternatieve titels: Encounters in the Deep | Incontro con gli Umanoidi

1 stem

Spanje / Italië
Fantasy / Drama

geregisseerd door Tonino Ricci
met Andrés García, Gianni Garko en Manuel Zarzo

De dochter van een rijke financier verdwijnt in de Bermuda Driehoek, en oceanograaf Peters wordt gevraagd om haar en haar nieuwe echtgenoot te vinden. Maar Peters en zijn crew krijgen te maken met vreemde zaken: een groep aliens woont namelijk op de bodem van de oceaan, in de grotten in de Bermuda Driehoek.

avatar van stephan73
Encounters in the Deep had net zo goed Close Encounters in the Deep kunnen heten.
Deze Spaans / Italiaanse film begint met een wetenschappelijke uitleg dat vliegende schotels bestaan, door middel van uitspraken. Meteen daarna zien we een miniatuur van een vliegdekschip verdwijnen en iets later een boot met een pas getrouwt stel.
Een vader van het stelletje stelt een onderzoek in naar de verdwijning van zijn dochter en de wetenschappers en avonturiers ontdekken dat de verdwijningen in het Bermude driehoek het werk is van Aliens. Aliens die eruit zien als groene lichtjes en die piepende geluiden maken.
Encounters is echt een hele goedkope cash-in film, die er typisch Italiaans uitziet.
Verwacht geen stoere effecten of zelfs geweld, dit is een vrij simpele film die alleen interessant is voor fans van euro-pulp!

avatar van Quentin
Waar heb je deze vandaan?

avatar van stephan73
Quentin schreef:
Waar heb je deze vandaan?

Ik heb deze op VHS.