Most Dangerous Man Alive (1961)

1 stem

Sciencefiction

geregisseerd door Allan Dwan
met Ron Randell, Debra Paget en Elaine Stewart

De flamboyante Eddie Candell, leider van een boevenbende, is onterecht beschuldigd van moord door het jaloerse bendelid Andy Damon. Onderweg naar de dodencel weet Eddie te ontsnappen en zijn vluchtweg loopt door de woestijn. Plotseling bevindt Eddie zich op een atoomtestterrein, net op het moment, dat een experimentele bom afgaat. In plaats van dat Eddie onmiddellijk gedood wordt, wordt hij gebombardeerd door straling van het type ‘Kobalt Isotoop X’. Dit nieuw ontdekte element laat Eddie in leven, mede door de absorptie van de metalen voorwerpen op zijn lichaam, zoals de handboeien.