Rumble on the Docks (1956)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Fred F. Sears
met James Darren, Laurie Carroll en Michael Granger

Jimmy Smigelski is een aankomende jeugdige crimineel, die wordt ingehuurd als ‘bodyguard’ door de corrupte vakbondsleider Joe Brindo. Jimmy wordt uit huis gezet door zijn vader, die alle vormen van gangsterpraktijken veracht. Jimmy beschouwt al snel Brindo als zijn surrogaatvader. Na enige tijd komt Jimmy er achter, dat zijn vaderfiguur inderdaad niet deugt. Wanneer hij akkoord gaat om te getuigen voor een commissie geleid door een onderzoeksrechter, wordt Jimmy met de dood bedreigd door zijn voormalige weldoener.