The Delicious Little Devil (1919)

Komedie / Drama

geregisseerd door Robert Z. Leonard
met Mae Murray, Richard Cummings en Harry L. Rattenberry

Een arme jonge vrouw verliest haar baan en is gedwongen te gaan werken als danser in een club. Daar wordt ze verliefd op de zoon van een rijke ondernemer. De vader van de jonge man vertrouwt haar niet en vermoedt dat ze alleen maar uit is op hun geld. Hij besluit haar in verlegenheid te brengen om zo zijn zoon te laten zien op wat voor vrouw hij is gevallen.

kappeuter (moderator)
Via EYE nu online te zien op YouTube

avatar van mrklm
Helaas kon ik deze film niet in de oorspronkelijke snelheid zien. Op 24 frames per seconde is de actie niet altijd goed te volgen, maar het is hoe dan ook een film die de grote komische talenten van Mae Murray uitstekend benut. Haar acteerstijl is soms wat overdreven, maar de scène waarin ze een potentiële werkgever probeert te overtuigen van haar kwaliteiten als danseres is een juweeltje. De rest van de cast schmiert er ook op los met wisselend resultaat, zowel in de komische als in de melodramatische scènes. Enige uitzondering is de 24-jarige Rudolph Valentino wiens natuurlijke spel een voorbode is voor de glansrijke, maar veel te korte carrière van deze toekomstige superster. Ondanks z'n tekortkomingen een fascinerende film.