Floating Life (1996)

Australië

geregisseerd door Clara Law
met Annete Shun Wah, Annie Yip en Anthony Wong

De familie Chan is afkomstig uit Hongkong. Vader en moeder staan op het punt om met hun twee jongste zoons naar Australië te emigreren. Dochter Bing woont daar al zeven jaar en is een echte Australische geworden: succesvol en verslaafd aan haar werk. Ook van haar broertjes wil ze het liefst echte Australiërs maken; de jongens moeten zich dan ook aan háár regels houden. Yen, de oudste dochter, woont met haar Duitse echtgenoot en haar dochtertje in Duitsland. Ze telefoneert veel met haar moeder in Australië en maakt zich zorgen om haar. Gar Ming, de oudste zoon, is voorlopig in Hongkong gebleven om het ouderlijk huis te verkopen. Maar hij twijfelt nog steeds over emigreren. Wanneer Yen op bezoek komt in Australië is dat voor de hele familie een welkome afleiding, behalve voor Bing die steeds meer verstrikt raakt tussen twee culturen.