The Gambler, the Girl and the Gunslinger (2009)

Canada
Komedie / Western

geregisseerd door Anne Wheeler
met Dean Cain, James Tupper en Michael Eklund

Shea McCall, een gast van het kleine stadje Brazos, wint bij een spelletje poker de helft van de rechten op de Thundering-Ranch. McCall, eigenlijk op doorreis, besluit te blijven. De man die de andere helft van de rechten op de ranch bezit moet niets van McCall weten. Met de Mexicaanse invasie die aanstaande is moeten ze hun meningsverschillen aan de kant zetten om de ranch proberen te redden.

Twee genres vermengen tot een kloppend geheel is moeilijk, vooral als je probeert een komedie te maken in combinatie met een western. Leuke komische westerns... daar zijn er niet veel van.
In deze film zijn de grappen niet goed en de acteurs ook niet.
Het verhaal is best aardig en de omgevingen waarin het afspeelt zijn de moeite waard.
Maar de acteurs die het verhaal iets extra's zouden moeten meegeven zitten in ieder geval niet in deze film. In deze film spelen hooguit aardig toneelspelende amateurs. Voorspelbare en matige dialogen meekrijgen helpt natuurlijk ook niet echt.
Er zijn slechtere westerns gemaakt de laatste tijd.