• 10.586 nieuwsartikelen
  • 8.966.737 stemmen

Jack McCall, Desperado (1953)

Western | 76 minuten

Genre: Western

Geregisseerd door: Sidney Salkow

Met onder meer: George Montgomery, Angela Stevens en Douglas Kennedy

IMDb beoordeling: 5,5 (241)

Gesproken taal: Engels

Plot Jack McCall, Desperado

"ONLY DESPERATE MEN RODE HIS TRAIL!"

Jack McCall is een man uit het zuiden, maar hij sluit zich aan bij de Unie tijdens de burgeroorlog. Als hij in een opgezette val trapt, verraadt hij de plaats waar het hoofdkwartier zich gevestigd heeft en hij wordt berecht als spion en tot de dood veroordeeld. Als hij weet te ontsnappen ontdekt hij dat zijn neef Bat McCall en Wild Bill Hickok zijn ouders vermoord hebben om in bezit te komen van de plantage en geld. Om zijn onschuld te bewijzen zoekt hij de man Spargo op, maar die is omgekocht door Hickok en Bat, zodat hij weer in de cel belandt. Weer weet hij te ontsnappen en hoopt hij zijn naam te zuiveren. Ondertussen zijn Hickok en Bat vertrokken naar de Dakotas op zoek naar goud.

logo tmdbimage

avatar van mr rumson

mr rumson

Van George Montgomery heb ik wel betere westerns gezien dan deze.

Ondanks zijn korte speelduur gebeurt er van alles in deze western .

Waardoor de western voor mij nogal rommelig aandoet .

Hierdoor verliest deze western mij interesse en wist het mij niet te boeien .

De western heeft zeker zijn pluspunten zo ziet het stadje er prima uit .

En de actie scene waarin Montgomery en Stevens samen in een postkoets weten te vluchten ziet er ook aardig uit.

Kortom een matige western een langere speelduur had deze western misschien wel goed gedaan .