Men of the Fighting Lady (1954)

Alternatieve titel: Panther Squadron

Drama / Oorlog

geregisseerd door Andrew Marton
met Van Johnson, Walter Pidgeon en Louis Calhern

Tijdens de Koreaanse Oorlog vaart het Amerikaanse vliegdekschip ‘Fighting Lady’ voor de kust van Korea. De F9F Panther jets, onder aanvoering van commandant Kent Dowling, voeren vanaf dit vliegkampschip geregeld gevaarlijke missies uit boven Noord-Korea. Op een dag blijkt tijdens een luchtgevecht de piloot Kenneth Schechter gewond te zijn en kan zelfs niet meer zien. Aan boord van de ‘Fighting Lady’ rust de zware taak op de piloot luitenant Howard Thayer om de blinde Schechter met zijn F9F jet veilig op het vliegdek te laten landen.

avatar van Dogie_Hogan
Trailer: TCM.

Alleen op VHS uitgebracht...