Tangerine (2008)

1 stem

Duitsland / Marokko

geregisseerd door Irene von Alberti
met Sabrina Ouazani, Nora von Waldstätten en Naima Bouzid

De film speelt zich af in Tangiers (Marokko), de poort tussen Europa en de islamitische wereld. Amira belandt op straat, nadat ze ruzie heeft gehad met haar familie; Amira wilde danseres worden en niet trouwen en een bediende worden, zoals haar ouders wilden. Ze trekt in bij vrienden die werken als prostituees in Tangiers. Pia en Tom, twee muzikanten uit Duitsland, komen Amira tegen in een disco. Pia is onder de indruk van het dansen van Amira en nodigt haar uit bij hun aan tafel te komen zitten. De twee raken bevriend, maar Amira lijkt alleen maar oog te hebben voor Tom, de vriend van Pia. Een liefdesdriehoek volgt al snel.

Met een hele mooie bevallige Sabrina Ouazani.