Maman A Tort (2016)

Frankrijk / België
Komedie / Drama

geregisseerd door Marc Fitoussi
met Jeanne Jestin, Émilie Dequenne en Annie Grégorio

Kent men wel echt zijn ouders? De 14-jarige Anouk ontdekt plots een ander gezicht van haar moeder. Ze constateert dit bij de verzekeringsmaatschappij, waar ze een observatiestage loopt en waar haar moeder ook werkt. Een week wordt ze ondergedompeld in de volwassen wereld van het bedrijfsleven, met kleine overeenkomsten en grote hartigheid, die weldra haar jonge lot zullen bezegelen. Het meisje wordt ingewijd in een wereld van ruwe verantwoordelijkheden. Hierdoor zal ze afscheid nemen van haar kindertijd.